Uczniowie klasy I d wiedzą, że czytanie książek jest miłe i przyjemne, a omawianie lektur nie wiąże się z trudnymi zadaniami.
Jedno z zadań kilkuetapowych zajęć z lekturą pt. „Plastusiowy pamiętnik” polegało na stworzeniu własnej klasowej książki z przygodami przeżytymi podczas czytania.
W końcowym etapie omawiania lektury, uczniowie otrzymali zadanie domowe polegające na zilustrowaniu ulubionej przygody, która najbardziej zapadła im w pamięci. Do każdej ilustracji należało dodać krótki opis. Wypowiedzi pisemne wszystkich uczniów stworzyły swego rodzaju wypracowanie.
Najprzyjemniejszą częścią pracy z lekturą było wspólne czytanie powstałego pamiętnika. Wychowawca odczytywał każdą wypowiedź ucznia i prezentował obrazek. Uczniowie podziwiali swoje prace, słuchali z uwagą opisów i oglądali ilustracje. Usłyszeli od siebie na wzajem wiele miłych słów i pochwał. Lekcja okazała się wspaniałą nagrodą za
wykonaną pracę i zachętą do czytania kolejnych lektur.
Tekst i zdjęcia: Anna Dombrowska