Agnieszka Hejda Brak komentarzy

Uczniowie uczestniczący w zajęciach świetlicowych zrealizowali kolejne trzy zadania w związku z realizacją projektu edukacyjnego  „Świetliczaki na tropie zagadek.

1. Czy czas ma skrzydła?

Uczniowie zapoznali się z historią mierzenia czasu. Rozwiązywali zagadki. Doskonalili umiejętność odczytywania godzin. Zamienili się we wskazówki zegara oraz zaprojektowali oraz wykonali własne tarcze zegarów.

2.Czy ten obraz się rusza?

Realizując to zagadnienie uczniowie zapoznali się z różnymi kierunkami w sztuce. Chcąc odpowiedzieć na pytanie w temacie zajęć zajęliśmy się głównie sztuką op-art. Dzieci z naszej świetlicy zapoznały się czym charakteryzuje się ten rodzaj sztuki, obejrzeli przykładowe dzieła w tym stylu. Na końcu same wcieliły się w artystów i wykonały swoje dzieła.

3.Ile jest kropek?

Uczniowie zapoznali się ze Sztuką Aborygeńską. Dowiedzieli się, że jest to sztuka rdzennych mieszkańców Australii. Przy okazji powtórzyły wiadomości dotyczące kontynentów oraz dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o samej Australii. Na zakończenie zajęć samodzielnie wykonały pracy metoda kropkowania – czyli wg zasad Sztuki Aborygeńskiej.