Agnieszka Hejda Brak komentarzy

Podczas zajęć z lekturą “Quo vadis” uczniowie klasy 7b wykonali projekty domów bohaterów powieści. Technika była dowolna, niektórzy wykonali makiety, inni korzystali z programów komputerowych, jednak większość wykonała zadanie za pomocą popularnej gry Minecraft.

Gra daje wiele możliwości rozwoju dziecka w wielu aspektach. Poprawia koncentrację, spostrzegawczość, szybką ocenę sytuacji, samodzielność w podejmowaniu decyzji, rozwija wyobraźnię przestrzenną, kreatywność oraz umiejętność współpracy, planowania oraz organizacji czasu.

W odróżnieniu od wielu innych gier uczy budowania, a nie niszczenia. Nie ma krwi, zabijania i brutalnej przemocy. Może służyć jako platforma edukacyjna. Za jej pomocą można pokazać dzieciom, jak funkcjonują urządzenia, a także społeczność.

Minecraft, jak każda gra, a nawet inne hobby, które zajmuje dużo czasu, może negatywnie wpłynąć na inne obszary rozwoju, którym dzieci nie poświęcają odpowiednio dużo czasu i uwagi. Dlatego nalęzy kontrolować częstotliwość spędzania czasu dziecka przy tym rodzaju rozrywki i edukacji.

Przedstawiamy projekty uczniów kl. 7b: Michalina Pielenc, Melania Hoga, Daniel Łątkowski, grupa dziewcząt: Róża Szarmach, Karolina Czarnecka, Maja Raszkowska, Malwina Górska, grupa chłopców: Oskar Sendlewski, Borys Czajkowski, Paweł Chołaściński, Kacper Woźniak, Tobiasz Ostrowski, Filip Więcek.