Agnieszka Hejda Brak komentarzy

Pierwszy dzień wiosny – tego dnia wypatruje większość z nas już od początku zimy. Dzień ten kojarzy się bowiem z nadejściem cieplejszych dni. Wiosną przyroda budzi się do życia, na drzewach pojawiają się pąki, listki i kwiaty, ptaki wracają z ciepłych krajów, oczy i serca cieszą przebiśniegi, krokusy, żonkile.

21 marca 2019 r. Pierwszy Dzień Wiosny był dniem kreatywności w naszej szkole. Już od rana uczniowie klas I-III, a nieco później klas IV-VI wzięli udział w przygotowanych kreatywnych zabawach. Między innymi wykonywali plakat pt. „Wiosna”, szukali w różnych utworach literackich cytatów na temat wiosny i przenosili je na arkusz papieru, ozdabiali w wiosenne motywy. W ten sposób stworzyliśmy wystawę „Wiosna na sznurku”. Poza tym uczniowie poznali zasady zabaw, w które bawili się przed wielu laty ich rodzice lub dziadkowie, a następnie sami doskonale się w nie bawili wraz ze swoimi nauczycielami: klasy, skakanie w gumę, przez skakankę, zabawa w kolory z piłką.

Mogli też sprawdzić się w zabawie „Jestem kreatywny”. Były to karty pracy, które wymagały od uczniów włączenia wyobraźni i stworzenia własnych obrazów, ilustracji, wierszy. Wszystkie te prace ozdobiły gabinety, a wiosenne plakaty zawisły na drzwiach gabinetów. W szkole poczuliśmy wiosnę. Wszyscy tego dnia bawili się doskonale.

Rozstrzygnięto także konkurs na plakat pt. „Wiosna”. Nagrodzeni otrzymali od organizatorów słodkie upominki.

kl. I – III
I miejsce – I C
II miejsce – kl. I B
III miejsce – kl. II A

kl. IV – VI
I miejsce – IV B
II miejsce – kl. VI C
III miejsce – kl. IV D

Natomiast przy ul. Św. Barbary na każdym poziomie budynku funkcjonowały kreatywne kąciki. Uczniowie mieli okazję rozwiązywać różnorodne zadania wymagające twórczego myślenia. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie.
Zadania językowe polegały na przykład na budowaniu słów rozpoczynających się na wylosowaną literę alfabetu lub wymyślanie nazw znanych piosenek filmów, sztuk teatralnych z wykorzystaniem wylosowanego hasła (np. imion czy zjawisk pogodowych).
Zadania dotyczące abstrakcyjnego myślenia polegały na rozwiązaniu krótkich historyjek, wymagały od uczniów niestandardowej oceny sytuacji i znalezienia rozwiązania. Wreszcie kreatywne zadania wykorzystujące umiejętności ruchowe, jak na przykład przedstawienie figur/przedmiotów z pomocą swojego ciała.
Dodatkowo Dzień Kreatywności uatrakcyjniony został drobnymi konkursami, m.in. wymyśleniu nowych nazw dla znanych przedmiotów codziennego użytku, przekładaniu nasion fasolki za pomocą słomki z kubka do kubka, czy rozwiązywaniu krzyżówki z tripletów (trzech słów mających jakąś wspólną cechę, np. sznurowadła, kowalencyjne, małżeństwo, odp: wiązanie.
Całość uświetniły gry wspomagające funkcje poznawcze oraz koordynację wzrokowo-ruchową, budowanie strategii i współpracę między graczami.
Rozstrzygnięty został konkurs na najbardziej kreatywnego nauczyciela w roku szkolnym 2018/2019 oraz konkurs dla uczniów o wiosennej historyjce
W ciągu całego dnia wszystkim uczestnikom dopisywały dobry nastrój i zadowolenie.

Organizatorzy: Jolanta Knoblauch, Katarzyna Wiergowska, Anna Dombrowska, Andrzej Markuszewski, Henryk Żmijewski,
Małgorzata Niedźwiecka i Justyna Lewandowska

Artykuł/zdjęcia: Jolanta Knoblauch, Małgorzata
Niedźwiecka /Agnieszka Hejda, Katarzyna Trzeszewska