Katarzyna Trzeszewska Brak komentarzy

13 marca 2024 r. gościliśmy  w murach naszej szkoły przedszkolaków wraz z rodzicami. Powitał ich Patron naszej szkoły Mikołaj Kopernik słowami: „Drogi Przedszkolaku! Witam Cię serdecznie w Szkole Podstawowej w Lubawie. Już niedługo będziesz uczniem, a to wielka zmiana. Poznasz nowych kolegów, nauczysz się wielu ciekawych rzeczy, rozwiniesz swoje pasje i zdolności. Życzę Ci powodzenia”. Wręczył kartę, dzięki której goście dokumentowali swoje działania. Atrakcje przygotowane przez nauczycieli naszej szkoły obejmowały: zajęcia ruchowe, zajęcia artystyczno-plastyczne, malowanie twarzy, tatuaże, gry planszowe łamigłówki oraz programowanie i robotykę.

Przedszkolacy z  zaangażowaniem wykonywali ćwiczenia, wykorzystując różne przybory oraz pokonywali tor przeszkód, na który składały się: przejście po ławeczce, drabinkach i przez tunele, slalom z piłką, bieg z przeszkodami, rzuty do celu, zabawy z piłkami.  Gry i zabawy w sali gimnastycznej wprowadziły dzieci w radosny nastrój i dobre samopoczucie oraz dały możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu. Miały też wpływ na kształtowanie prawidłowych nawyków oraz rozwój fizyczny. Maluchy uczestniczyły w zajęciach artystycznych, podczas których samodzielnie przygotowały swoje pierwsze prace plastyczne w szkole. Na przedszkolaków czekały stanowiska, na których mogły malować farbami, wyklejać plasteliną, jak również stemplować gąbką przez szablon. Miały też możliwość zagrać w różnorodne gry planszowe i zręcznościowe. Dużym zainteresowaniem cieszyło się malowanie twarzy i tatuaże. Kolorowe malowidła wykonywały uzdolnione artystycznie uczennice z Samorządu Uczniowskiego. W sekcji „łamigłówki” zachęcaliśmy dzieci do nauki matematyki przez zabawę. Dużym zainteresowaniem cieszył się labirynt, układanie sekwencji, wycinanie, kolorowanie oraz ćwiczenie motoryki małej  wraz z umiejętnością przeliczania.

Podczas Dnia Otwartego dzieci miały możliwość poznania nowej sali przeznaczonej do programowania. Umiejętność programowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający je świat i zachodzące w nim zmiany. Programując, rozwijają umiejętność rozumowania logicznego, analizowania problemów i planowania rozwiązania krok po kroku. Te umiejętności mogą być zastosowane w wielu dziedzinach. Uczą nie tylko konsekwencji, ale  i wytrwałości. Dają dzieciom szansę na zdobycie kompetencji przyszłości oraz rozwijają kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia. Podczas spotkania nasi mali goście  odwiedzili salę informatyczną, w której pracowali przy laptopach, kodując obrazki przy użyciu strony studio.code.org., co wdrażało przyszłych uczniów do poszukiwania rozwiązań w stawianych im zadaniach oraz kreatywnego działania.  Poznali roboty Photon – otrzymane w ramach projektu Laboratorium Przyszłości. Dzieci bardzo chętnie przystąpiły do zabawy.  Najpierw musiały samodzielnie uruchomić robota, który przywitał się z nimi wydając dźwięk, a następnie zaprogramować dla niego trasę, aby poruszał się po planszy. Mogły przy tym zmieniać kolory jego czułków, co wywołało falę radości, a także podczas pokonywania trasy ustalać dla robota różne dźwięki zwierząt. Zajęcia z robotami to nie tylko zabawa, przy okazji dzieci uczą się rozwijać logiczne myślenie, oswajają się z nowoczesną technologią, a także rozwijają pamięć i zdolność szybkiego podejmowania decyzji, gdy np. nagle nasz robot zjechał z planszy i trzeba było szybko zmienić mu kierunek jazdy.  Dzieci wspaniale poradziły sobie z wszystkimi  zadaniami.

Dziękujemy rodzicom i ich pociechom za odwiedziny.

Wiemy, jaką potrzebę ruchu mają dzieci w wieku sześciu lat, dlatego ponownie zapraszamy wszystkie grupy sześciolatków na zajęcia ruchowe przygotowane przez trenerów zajęć sportowych w naszej szkole.

Czekamy na Was!