Katarzyna Trzeszewska Brak komentarzy

 

Okazuje się, że gry planszowe mogą mieć zastosowanie na lekcjach języka polskiego, tym bardziej, jeżeli ich autorami są sami uczniowie.  

Jako podsumowanie pracy z lekturą uczniowie klas: Va, Ve, Vf i Vc  stanęli przed niezwykłym zadaniem – tworzyli gry planszowe. Inspiracją stały się lektury: “Opowieści z Narnii”, “Chłopcy z Placu Broni”, Ania z Zielonego Wzgórza.                                                                                                                                                                            

Uczniowie w grupach tworzyli zasady gry, plansze, pionki. Wszystkie planszówki były urozmaicone pytaniami z treści lektur lub zadaniami nawiązującymi do tekstu. Powstały różnorodne prace: typowe gry planszowe a także Biznes Narnia czy gry na zasadzie Milionerów lub 5 sekund.  Najwięcej emocji było podczas samej gry, kiedy trzeba było przede wszystkim wykazać się znajomością treści lektury, aby zdobywać punkty lub przesunąć pionek do przodu. Wszyscy skupili się na rywalizacji, nawzajem sobie kibicowali, wyjaśniali reguły.To zadanie pozwoliło uczniom wykazać się kreatywnością, umiejętnością praktycznego zastosowania zdobytych wiadomości a co najważniejsze – utrwalić treść lektury. 

Tekst / zdjęcia: Aneta Nowakowska