Katarzyna Trzeszewska Brak komentarzy

14 marca obchodzony jest Dzień Liczby Pi. W naszej szkole również świętujemy to matematyczne  wydarzenie. Nasi uczniowie mieli możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi tej niezwykłej liczby oraz przygotowali bardzo ciekawe prace nawiązujące do święta.

Najmłodsi uczniowie klas I-III przygotowali torty urodzinowe dla Alberta Einsteina. Torty wykonane zostały z użyciem surowców wtórnych. Pomysłowość i kreatywność dzieci była niesamowita.

Starsi uczniowie wykonali prace przedstawiające liczbę Pi z dowolnych materiałów. Niezwykłe prace z użyciem nakrętek czy plastikowych butelek utworzyły ogromną wystawę.

Najstarsi uczniowie sprawdzili swoją wiedzę dotyczącą liczby Pi w quizach oraz zmierzyli się z wirtualnym Escape Room, który dostarczył wielu emocji.

Dobra zabawa, a przy tym poznanie ciekawych i istotnych informacji dotyczących liczby Pi, to najlepsze podsumowanie tego dnia.

A oto kilka ciekawostek o liczbie Pi. Liczba π (czyt. pi) uchodzi za jedną z najbardziej znanych stałych matematycznych. Pi to określenie długości okręgu (czyli obwodu) do długości jego średnicy.

Pi  to liczba niewymierna, czyli taka, która nie ma skończonego lub okresowego rozwinięcia dziesiętnego. Jej wartość wynosi w przybliżeniu ok. 3,14159, w obliczeniach zazwyczaj zaokrągla się liczbę Pi do drugiej liczby po przecinku, czyli do 3,14.

Dla ciekawskich przedstawiamy liczbę z dokładnością do 204 miejsc po przecinku π ≈ 3,141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307816406286208998628034825342117067982148086513282306647093844609550582231725359408128481117450284102701938521105559644622948954930381964428 ……

Dzień Liczby Pi obchodzi się 14 marca – wynika to stąd, że w amerykańskim formacie zapisu daty jako pierwszą podaje się cyfrę oznaczającą miesiąc, 14 marca to 3.14.  Za patrona tego dnia uznaje się czasem wybitnego naukowca, Alberta Einsteina, który przyszedł na świat 14 marca.

                                                                                   Nauczyciele matematyki